Nemocniční ombudsman - stížnosti a podněty
Nemocniční ombudsman
Hlavním posláním ombudsmana je poskytnout pomoc pacientům nebo jejich příbuzným při řešení problémů vzniklých v souvislosti s léčbou v Nemocnici AGEL Jeseník a.s. a hájit práva pacientů. Prošetřením stížnosti, zjištěním nedostatků, jejich řešením a kontrolou plnění přijatých opatření k nápravě, pak přispět ke zvyšování kvality poskytované zdravotnické péče a ke spokojenosti pacienta se službami Nemocnice AGEL Jeseník a.s. Jeho činnost je nezávislá, ale velmi úzce spjatá s vedením nemocnice i jednotlivými odděleními.
Jakým způsobem se můžete na nemocničního ombudsmana obracet se svými požadavky?
Písemně na adresu:
Nemocniční ombudsman
Nemocnice AGEL Jeseník a.s.
Lipovská 103/39
790 01 Jeseník
Elektronickou poštou: ombudsman@jen.agel.cz
Osobně: po předchozí domluvě v kanceláři v úředních hodinách v pracovní dny od 7:00 - 15:30
Telefonicky: +420 584 458 403 (+420 604 501 087) v úředních hodinách v pracovní dny od 7:00 - 15:30
Postup podání stížnosti:
Proti postupu nemocnice při poskytování zdravotních služeb anebo na činnosti související se zdravotními službami může podat stížnost:
- pacient,
- zákonný zástupce pacienta,
- osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel,
- osoba zmocněná pacientem.
Stížnost musí obsahovat:
- jméno a příjmení stěžovatele,
- kontaktní adresu stěžovatele, na kterou má být zaslána odpověď,
- jméno, příjmení a adresu pacienta, pokud je pacient odlišný od stěžovatele,
- popis podstatných skutečností, které jsou podnětem ke stížnosti, včetně uvedení jmen osob a názvů pracovišť, kterých se stížnost týká.
Stížnosti, podněty i poděkování je možné podat na oddělení, na sekretariátu nemocnice nebo přímo u nemocničního ombudsmana.
Ústní podání s Vámi projednají vedoucí pracovníci oddělení, příp. nemocniční ombudsman (dovolují-li to provozní podmínky). V případě, že záležitost nelze vyřešit ihned, budete požádáni o podání stížnosti písemnou formou na formulář, který obdržíte. Podepsanou písemnou stížnost je možno podat na výše uvedené adrese nebo osobně.
Stížnosti, podle významu, podané elektronickou poštou (e-mail) jsou prošetřovány, ale s ohledem na chráněné (citlivé) osobní údaje nemusí být na ně odpovídáno (dle obecně platných předpisů je elektronicky podaná stížnost bez digitálního podpisu považována za anonymní). Při podávání stížnosti telefonicky je stěžovatel upozorněn na skutečnost, že bez písemného podání stížnosti nebude jeho podání evidováno jako stížnost, ale se sdělenými informacemi bude nakládáno jako s podnětem, který může vést ke zlepšení kvality.
Vyřízení stížnosti:
Nemocnice AGEL Jeseník, a.s. je povinna vyřídit stížnost do 30 dnů ode dne jejího obdržení. Tuto lhůtu může odůvodněně prodloužit o dalších 30 dnů. Jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení je nepříslušná, je povinna ji do 5 dnů ode dne jejího obdržení prokazatelně postoupit věcně příslušnému subjektu. O prodloužení lhůty, o postoupení stížnosti, je stěžovatel informován.
Právní předpis: Zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách).
Opravný prostředek: Pokud stěžovatel nesouhlasí s vyřízením stížnosti, může podat stížnost Krajskému úřadu Olomouckého kraje – odbor zdravotnictví, ve které uvede důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti.