Logo

PARTNER VAŠEHO ZDRAVÍJsme součástí skupiny AGEL, největšího soukromého poskytovatele zdravotní péče ve střední Evropě.

Očkování proti koronaviru

Nejčastější dotazy a odpovědi

Registrace / rezervace

1. Jak se mohu zaregistrovat k očkování?

Registrace probíhá přes Centrální rezervační systém na stránkách registrace.mzcr.cz nebo Vám s registrací mohou na lince 1221.

2. Jak dlouho trvá od registrace, než přijde SMS s PIN2, díky kterému si mohu zarezervovat termín?

Tato doba je závislá na množství vakcín, které má očkovací místo k dispozici.

3. Jsem zaregistrovaný/á, nicméně si nemohu zarezervovat termín z důvodu vyčerpané kapacity očkovacího místa. Jakým způsobem mohu zjistit, že je nějaký termín volný?

Jakmile bude termín volný, přijde vám tzv. zvací SMS s výzvou k provedení rezervace.

4. Nejsem schopný/á se do očkovacího centra dostavit, jinými slovy jsem imobilní. Co mám dělat?

V případě imobilních pacientů, kteří se nemohou dostavit do očkovacího místa, Ministerstvo zdravotnictví ve shodě se Sdružením praktických lékařů a společně s krajskými koordinátory očkování doporučuje očkování až v době, kdy budou k dispozici očkovací látky, které nebudou tolik náchylné ke znehodnocení při přepravě a skladování mimo stav hlubokého zmrazení (AstraZeneca/Johnson&Johnson).

Vzhledem k tomu, že vakcína od firma AstraZeneca je v České Republice již dostupná a do očkování se od 1. března postupně zapojují praktičtí lékaři, doporučujeme obrátit se na vašeho praktického lékaře a domluvit se s ním na postupu, který pro vás bude nejvhodnější. V tomto případě objednání nebude probíhat přes centrální rezervační systém.


Zrušení / posunutí termínu

1. Jsem nemocný/á a nemohu se dostavit na 1. dávku očkování. Co mám dělat?

Svoji rezervaci si sami musíte zrušit v centrálním rezervačním systému, zavolat na linku 1221 nebo případně zavolat do očkovacího centra.

2. Jsem nemocný/á (běžná nemoc, antibiotika) a nemohu se dostavit na 2.dávku očkování. Co mám dělat?

Zavolejte do očkovacího centra a zrušte očkování 2.dávky. Jakmile budete opět v pořádku, zavolejte do očkovacího centra a domluvte si náhradní termín pro podání 2.dávky.

3. Před 2. dávkou očkování jsem onemocněl/a COVID-19 a nemohu přijít. Co mám dělat?

Zavolejte do očkovacího centra a zrušte očkování 2.dávky z důvodu nemoci COVID-19. Po vyléčení a konzultaci s praktickým lékařem, zda může být již podána 2. dávka očkování, zavolejte a domluvte si náhradní termín pro podání 2.dávky.


Před očkováním

1. Mohu zjistit jakou vakcínou budu očkován/a dříve, než přijdu na očkování?

Ano, naše zařízení zveřejňuje druh vakcín, kterými bude očkovat v daném týdnu v aktualitách.

2. Co dělat v případě, že nechci, aby mi byl aplikován určitý druh vakcíny?

Můžete zrušit svojí rezervaci v centrálním rezervačním systému.


Po očkování

1. Obdržím po očkování nějaké potvrzení?

Po aplikaci 1. dávky dostanete kartičku s potvrzením podání 1. dávky a také připomenutí termínu 2.dávky.

Po aplikaci 2.dávky vám bude vystaven Certifikát o dokončení očkování, kterým se můžete kdykoli později prokazovat, že vám bylo provedeno očkování. Cerfitikát dostanete v tištěné podobě ihned po očkování v očkovacím centru a také je vám primárně zaslán na vaši emailovou adresu uvedenou v rezervačním systému nebo je ke stažení na portálu OCKO.

2. Co dělat v případě nežádoucích reakcí po očkování?

Případné bezprostřední nežádoucí účinky po očkování s vámi bude řešit lékař očkovacího centra. Pokud se nežádoucí účinky dostaví později (bolest nebo otok v místě injekce, únava, bolest hlavy, bolest svalů či kloubů méně často i mírná teplota nebo zimnice), obvykle do několika dní sami odezní bez nutnosti léčby. V případě, že zmíněné příznaky přetrvávají déle jak tři dny, dochází k jejich zhoršení či se projeví jiné příznaky, kontaktujte svého praktického lékaře. V případě rozvoje závážných potíží mimo zdravotnické zařízení volejte Zdravotnickou záchrannou službu na telefonním čísle 155.